Delits del cór

Molt mes que'ls xardorosos
Menjars de ricas taulas,
M'estim la dolça fruyta
Que cullo de las brancas.
¿Qué'm fan la mansa ovella
Y'l gay ancell que canta?

Molt mes que las begudas
Que l'home fa, m'agrada
La de las nóstras vinyas
O l'ayga fresca y clara.
No'm plau d'or fi lo beyre
Ni l'artizada tassa,
Petxinas la mar cria
D'esmalt que may ne salta
Millors, pus del Artista
Del Cel son ciselladas.

Jo los palaus menyspreo
D'encatifadas salas;
Per ma ambició xiquejan,
Y l'ambició m'enlayra.
Jo vull planas floridas,
Valls frescas perfumadas,
Atmósferas serenas,
Montanyas fértils y áspras,
Boscatges misteriosos,
Saltants bullidors d'ayga,
Y eterna primavera,
Y pau jamay torbada.

En rés tinch la corona
De poderós monarca;
Jo conquerir procuro
Del poeta la garlanda.
Mes sols per una cosa
Daré totas las altras:
Lo temps fa pas la joya,
La gloria y la gaubança;
L'AMOR, font de venturas,
Cosa del Cel baixada
Per endolçir la vida,
Es inmortal com l'ànima.



Llistat de publicacions on ha aparegut:

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada