Totsants

Los panellets sòn a taula,
llensa lo foch gran fumera,
y dins de la torradora
las castanyas espatega.
Alegres tots los de casa
menjan, riuhen y bromejan;
jo tambè faig com los altres
perque no entengan ma pena.
Negre es mon cor com la fosca,
ara mateix res m'alegra:
los ramellets que's rifavan
me'ls he mirat ben bè d'esma;
per los carrers veja sempre
fadrins (¡quina enveja'm feyan!)
que los panellets ne duyan
á la seva amoroseta.
Jo no puch á la qu'estimo
mostrar com ells ma finesa,
ni sols mon amor puch dirli,
qu'ella ab mi es mòlt esquerpa;
ni demanarla á sos pares,
qu'ells la voldrian fer reyna...
¡Ay vanitat d'esta vida!
!Ay!¡malehida pobresa!

–Vaja, senyarse'l rosari
per' las pobres animetas,
que avuy pèls racons de casa
hi ha las de la parentela–
Tè rahò la meva mare.
Si, si, resem mare meva,
lo resar es medecina
que cura totas las penas.
¡Animas dels que passareu
per' vosaltras mon cor prega!
¡Ay! si la meva pregaria
vos duya á la Gloria eterna,
demanèu á Dèu que vulla
dar consol á ma tristesa,
puig pena ja en esta vida
la meva pobre animeta!


Del llibre inédit "Festas de ma terra"
1866


Llistat de publicacions on ha aparegut:
  • La Renaxensa, publicat el 20 de desembre de 1873 (amb el títol Per Tots-Sants)
  • Euras, recull de poesies publicat l'any 1882 (amb el títol Totsants)

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada