Somni profétich

I.

En la florida jovenesa mia,
una nit somniava que dormia
y de sopte m'havia despertat.
¿Vols saber qu'era alló que'm desvetllava?
Un esser qu'en mon coll son bras passava
tot jayent en lo llit al meu costat.

Era una dóna de bellesa rara;
mes tenia quelcom d'aygla sa cara,
ploma fina y ben negra son pit alt
contrastant ab sa pell blanca y glaçada:
sa nuesa era ab joyas adornada
y son cap duya diadema real.

Sos grans ulls m'esguardavan ab fatlera,
sempre fixos en mi, d'una manera
tant tendra y dolça com ensemps crudel;
y aymant, pero tement que'm poguès noure
aquell amor, jo ni'm podia moure,
puig semblava talment un tros de gel.

¡Oh moments de desfici, de frisansa
vestits de l bell color de la gaubansa!
¡vana il-lusiò de goigs plena d'afany!
¿Com va ser que's forjá en la pensa mia
esta rara y poética follia?
¡Válgam Dèu! y quin somni mes estrany!

II.

Fa mólts anys ja de aço, y cada vegada
que va corrent ma pensa desbocada
per las buydas regions del vell, recort,
veig que la vida lo del somni'm dòna,
puig sent las unglas d'aquell monstre-dóna
clavadas com punyals en mig del cor.

Y avuy aquest amor ab sa grandesa,
flegellat pèl ergull, sobre meu pesa
fentme patir com no ha patit ningú;
y ja may ma dolor será guarida:
¡sò com Tántalo y Síssifo en la vida,
puig aquell'aygla, aquella dóna, ets tú!



Llistat de publicacions on ha aparegut:
  • Euras, recull de poesies publicat l'any 1882

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada